Home

Axilur katt hur ofta

Stambyte hur ofta? - Hur ofta gör man stambyte? - Här

Axilur® vet. - FASS Djurläkemede

Hund och katt. Normal dosering är 50 mg fenbendazol per kg kroppsvikt, motsvarande 2 ml Axilur vet. 10% oral suspension per 4 kg kroppsvikt dagligen i tre dagar. Den orala suspension en ges antingen direkt i munnen i samband med utfodring eller inblandad i foder Giardia förekommer både hos friska och sjuka katter i ungefär samma utsträckning. Detta innebär att om katten har diarré behöver den inte nödvändigtvis bero på Giardia. Giardia behandlas främst med substansen fenbendazol (Axilur vet.) 50 mg/kg dagligen i 5-7 dagar Anthelmintikum mot rundmask och bandmask hos hund och katt, anthelmintikum mot rundmask hos häst och nötkreatur. Trots att det är samma läkemedel kan det i vissa fall förekomma skillnader mellan parallellimporterade och direktimporterade läkemedel, t ex avseende färgämnen eller texten på innerförpackningen Även substansen fenbendazol (Axilur vet.) tar bandmask - denna medicin ska ges en gång dagligen i 3 dagar. Katter som vistas utomhus och fångar smågnagare blir ofta snabbt återinfekterade och har bandmask igen inom 3-4 månader. Om katten inte är besvärad av infektionen måste man dock inte avmaska så ofta

Avmaskning med Axilur. Hej! Jag har räddat en katt och han var full av mask. Stora tjocka vita maskar. Jag hade Axilur 250 mg hemma. Har avmaskat honom nu torsdag, fredag och lördag med 1/4 dels tablett. Nu undrar jag om jag gett för lite för jag kan inte väga honom, har ingen våg. Gissar på under 2 kg iaf Avmaskning katt - hur ofta ska man avmaska en katt? Enligt rekommendation från Läkemedelsverket ska man avmaska en katt först när tecken på mask eller annan parasit finns hos katten. Tidigare har man avmaskat katter mer rutinmässigt men det finns en risk för att parasiterna utvecklar resistens mot de medicinska medel som man använder

Avmaskning axilur-dosering. Hej! Min kanin (dvärgvädur, ca 3 år) har fått mask, jag ser maskar i bajset men har inte kunnat se några runt ändtarmsöppningen. Jag har köpt Axilur vet. 10%, oral suspension, men jag undrar vilken dosering per kilo det ska vara? Får lite olika svar när jag letar, mellan 0,5 - 0,2ml/kg, och vet inte om de. Bandmasken får katten i sig genom att den fångar och äter möss. Bandmaskarna är kräsna typer som kräver speciella huvudvärddjur och andra mellanvärdar. Människa smittas därför inte. Avmaskning vid behov. En vuxen katt som ständigt jagar avmaskas 4 ggr per år med ett preparat innehållande praziquantel. (Receptfritt apoteket Hur ofta ska man egentligen vaccinera en katt? I denna artikel går vi igenom hur ofta det ska ske och vad som är bra att tänka på angående vaccinering De flesta katter får mask någon gång i livet. För den äldre katten gäller det oftast bandmask eftersom en katt med tiden utvecklar resistens mot spolmask. Kattungar behöver avmaskas flera gånger sina tre första levnadsmånader. Går din katt inne är risken väldigt liten att den skulle drabbas av några parasiter Om orsaken hittas och behandlas tidigt kan prognosen ofta vara bättre. Det är därför viktigt att låta undersöka en katt med hosta eller nysningar, i synnerhet om besvären har pågått ett tag. Om katten är allmänpåverkad, har nedsatt aptit mm bör man inte vänta med att söka veterinärvård

Giardia - Kattveterinäre

1. th 12% oral pasta) är förstahandsval vid avmaskning mot enbart spolmask. Fenbendazol (Axilur tabletter 250 mg eller oral suspension) och flubendazol (Flubenol oral pasta) kan användas mot både spolmask och bandmask eller om kattungarna visar symtom på spolmaskinfektion.
  2. Väg katten innan du beger dig till apoteket för att köpa avmaskningsmedel då dosen beror på hur mycket katten väger. Kattungar och kattmamma. Kattungar kan få spolmask via mammans mjölk. Har din katt fått kattungar ska både de och mamman avmaskas med ett lämpligt medel och lämpligt intervall
  3. Jg använder redan den flytande Axilur... det blir inte särskilt stor mängd... 1ml per 2kg katt... så 2.5-3ml för våra (per katt). Eller - har jag missförstått/läst fel ang dosen?? *blir fundersam nu
  4. DJURSLAG. Häst, hund, katt och nötkreatur. 8. DOSERING FÖR VARJE DJURSLAG, ADMINISTRERINGSSÄTT OCH ADMINISTRERINGSVÄG. 1 g Axilur vet. 22% granulat har volymen 1½ ml. Häst: Vanlig dosering är 7,5 mg fenbendazol per kg kroppsvikt motsvarande 15 ml (=10 g) Axilur vet. 22% granulat per 300 kg kroppsvikt som engångsdos
  5. Kattungen. Vilket intervall som avmaskningen ska göras beror på vilket avmaskningsmedel du ger. Vissa avmaskningsmedel ger du dessutom vid ett enda tillfälle (engångsdos) medan andra ges tre dagar i rad. Den unga utekatten avmaskar du sedan ett par gånger per år fram till 2 års ålder
  6. Avmaskning för hund&katt. Fenbendazol 250 mg. Mot spolmask & bandmask. Ges tre dagar i följd. Upprepas efter 4 veckor vid konstaterad spolmask infektion.| Fraktfritt Tryggt Hållbar
  7. th. Hunden bör sedan avmaskas igen någon gång mellan 6 mån och 1 års ålder. Vid detta tillfälle kan det vara lämpligt att använda ett avmaskningsmedel med bredare spektrum (med effekt mot olika slags maskar), t ex Axilur. Vuxna hunda

Axilur® vet. - FASS Allmänhe

1. Valparna bör avmaskas både för sin egen hälsas skull och för att bryta cirkeln av återkommande maskinfektioner hos gruppen. Avmaskning av valpar påbörjas när de är två till tre veckor gamla och ska upprepas med jämna mellanrum (enligt bipacksedeln) tills de är tolv veckor gamla
  2. Hur ofta ska man avmaska katten? Veterinär hos FirstVet svarar: När det gäller bandmask så kan jagande katter få i sig det när de äter fåglar eller möss, så för katter som jagar mycket kan det vara aktuellt med regelbunden avmaskning mot bandmask
  3. Hej! Någon som är duktig på hur man ska tänka kring avmaskning på katt..? Vilken intervall ska man hålla? Ska man välja medel

Spolmask och bandmask - Kattveterinäre

1. t innebär detta att avmaskning ges varannan vecka och vid användning av Axilur ges Avmaskningsmedel:. Det finns både receptbelagda och receptfria avmaskningsmedel för katt att köpa på apoteket
  2. a katter och har Axilur hemma men så har beskrivningen kommit bort. 2009-02-25, 11:04
  3. eras och vaccinet får den önskade effekten. Du som ägare ska göra en andra avmaskning när valpen är cirka 10-11 veckor

Milbemax katt hur ofta. Milbemax is een ontwormingsmiddel voor honden en katten. Ontworm uw huisdier 4x per jaar. Pharmacy4pets, dé deskundige apotheker die alles heeft voor de verzorging van uw huisdie Milbemax vet för katter: Skall inte användas till katter som väger mindre än 2 kg. Hund: Milbemax vet. 2,5 mg/25 mg skall inte användas till valpar som är yngre än 2 veckor och/eller. Från fass: Hund och katt: Normal dosering är 50 mg fenbendazol per kg kroppsvikt, motsvarande 2 ml Axilur vet. 10% oral suspension per 4 kg kroppsvikt dagligen i tre dagar Axilur Vet., tabletter 250 mg, 10 st. Axilur vet. 250 mg är ett avmaskningsmedel för både hund och katt Axilur ska ges tre dagar i följd och doseringen sker efter djurets vikt. Det brukar inte vara något större problem att ge tabletterna. Kalle brukar vi avmaska ganska regelbundet eftersom han är en mycket skicklig jägare. Man öppnar bara gapet, stoppar in pillret, stänger munnen, samt masserar strupen så att han sväljer, så är det klart

Veterinären.nu - Avmaskning med Axilu

Se till att valpen får rikligt med vatten och ställ undan matskålen i maximalt några timmar FAQ - vi besvarar frågor om att avmaska häst hur ofta avmaskning ska ske avmaskningsmedel olika typer av maskar; blodmask, springmask m.fl. Välkommen . Axilur vet. tablett för hund och katt 250 mg 10 st . Hur ofta du bör avmaska din katt beror på ålder och om det är en inne- eller utekatt. Hur vet man om katten har mask? Ja, det vet man inte alltid. Avmagring, diarré, kräkningar, försämrad pälskvalitet, hosta, svullen buk och synlig blinkhinna över ögat kan alla vara tecken på att din katt har drabbats av en maskinfektion Om, och i så fall hur ofta, du behöver avmaskas din katt beror på hur den lever och vad den äter. Det beror helt enkelt på hur stor risken för smitta är. En katt som enbart lever som innekatt utsätts för ett betydligt mindre smittryck än den katt som går ute och jagar möss och råttor

Läs veterinärens råd om när du bör avmaska din katt. Ta del av råd hur det går till att avmaska en katt. Och även vilka symtom du ska hålla utkik efter om du misstänker att din katt har fått mask En katt som är äldre än 6 månader klarar sig ofta med två mål per dag, frukost och middag. Exakt hur matvanorna ser ut kan variera mycket. Vissa katter kan ha torrfoder stående framme under dagen och äter lite då och då utan att bli tjocka, andra katter behöver strikta mattider. Om man serverar våtfoder eller färskfoder kan man.

Hur ofta är lite olika beroende på vilket märke av rabiesvaccin man använder sig av, denna påfyllnad är något du måste komma ihåg själv, ett tips är att skriva in det i almanackan direkt. Giltighetstiderna är olika beroende på typ av vaccination, du får information om detta från din veterinär Hur ofta avmaskar ni era katter? (Vuxna katter) Inser att jag kanske är alldeles för dålig på att avmaska våra. Läste att för utekatter ska det vara runt var tredje månad :eek: Jag har liksom kört som med våra hundar och hästar vid behov. Blir ca 2 ggr om året för våra katter. Ena katten när.. Mitt i parasitsäsongen måste du veta hur ofta jag avmaskar min katt. På marknaden hittar du flera produkter, men hur ofta använder du dem

Avmaskning katt - hur ofta ska man avmaska en katt

En katt kissar vanligtvis mellan två och fem gånger per dag. Det typiska med den här frågan är att det inte finns något absolut korrekt svar. Precis som med oss människor så spelar naturligtvis andra faktorer in såsom hur mycket vi dricker och vad för slags mat vi äter Avmaskning katt och kattunge. Hur ofta du behöver avmaska din katt beror på om den är vuxen eller kattunge och om den är innekatt eller utekatt. Rekommendationen är att bara avmaska katten om den uppvisar symptom och du därför misstänker att den drabbats av mask. De vanligaste maskar som katter brukar drabbas av är spolmask och bandmask

Tidsprepositioner - szwedzkie przyimki czasu - Dalarna

Jag undrar hur ofta man bör utfodra sin katt. Jag har hört både att två gånger om dagen är lagom och att två gånger om dagen är för lite - att katten mår bättre av att få många fler små måltider utspridda över dagen eller fri tillgång till foder Axilur ges i 21 dagar och du städar med ångtvätt varje dag, helst i två rum så att du varje dag kan släppa in katten i ett sanerat och torrt rum. BADA EJ KATTEN! En av de stora orsakerna till att Giardia överlever är fukt och vätska, och i varje droppe avföring finns miljoner sporer så sprid inte fukt och BADA. EJ. KATTEN About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators.

Avmaskning av hund och katt. Hundar och katter smakar ofta på både det ena och det andra ute i naturen, och kan då få i sig olika parasiter. Om ditt husdjur har fått mask i magen behöver du avmaska. Det kan annars leda till att din hund eller katt mår dåligt och får problem med magen, vikten eller pälskvaliteten Ska katter ha samma mängd Axilur som hund när man avmaskar? Det följde bara med en tabell för hundar.. Hur ofta ska en katt ha mat? Det finns en del som tror att katter ska ha mat få gånger per dag, men det optimala är faktiskt att låta katten ha fri tillgång till mat. Detta minskar nämligen risken för struvitkristaller i urinen eftersom små måltiden inte medför att urinen får det pH som krävs för att dessa ska bildas

Veterinären.nu - Avmaskning axilur-doserin

Om katten har fri tillgång till mat kan den äta ca 10 gångerdygn. Veterinärvård för så små kattungar existerar inte i Sverige. Byta foder till en kattunge. Rätt mängd mat beror på kattungens ras storlek och aktivitetsnivå. Vinterstövlar med pälsHur ofta ska en katt ha mat. Hur ofta ska man ge mat Med ett bra alternativ som Ever Clean så räcker sanden länge och lådan håller sig fräsch länge. Fresh Lavender är parfymerad kattsand som avger en fräsch och behaglig doft. Doften är mild och stör inte katten, den aktiveras av tryck vilket innebär att det bara luktar lavendel när katten går på sanden

Hur ofta ska katten avmaskas? - Hemmets Journa

En katt som vistas mycket i naturen eller är en ungkatt ingår ofta i riskgrupp B. Vuxna katter bör avmaskas minst fyra gånger om året vid tecken på mask, efter diagnos eller om risken är känd. I vår guide får du veta hur du behandlar din katt mot mask. Köp Milbemax Så fort man ska sälja / placera om en hund ger man den Axilur i 7 dagar de sista 7 dagarna före hundens flytt. Så fort tiken börjar löpa Axilur i 7 dagar. Så fort dräktiga tikar är 40 dagar dräktiga, Axilur dagligen tills valparna är 2 veckor. Axilur till alla hundar så fort det bara fastnar lite skit i baken, avföringen blir för. Visst kan det vara kul att tillaga kattmat själv, samtidigt som du då också kan få bättre koll på ingredienserna. Ofta är det dock svårt att hitta rätt balans och sammansättning av näringsämnen, proteiner, fetter och aminosyror. Därför rekommenderar vi att du köper ett bra kvalitetsfoder så att din kattunge får i sig rätt näring

Hur ofta avmaska valp? - Hundforum. Japp, valparna får mask av sin mamma om mamman själv har mask. Jag avmaskar inga vuxna hundar (bara om de skulle få mask) och har heller aldrig sett någon mask hos de valpar som jag fött upp genom åren Har din hund fått mask räcker det ofta med att avmaska hunden. Vi har flera olika receptfria läkemedel för avmaskning av hundar & valpar. Fråga gärna oss om råd

Hur ofta ska kattmalten ges? för det måste ju vara regelbundet antar jag MVH Lott Upprepa så ofta du kan, gärna när katten är lugn och kelsugen. När du sedan märker att din katt inte längre bryr sig eller gör motstånd kan du försiktigt ta tag i en tå och trycka lite lätt så att hela klon visar sig. Om din katt fortsätter vara lugn kan du klippa kattens klor en klo i taget Plockar bort klumpar varje dag. Fyller ej på utan skurar ur och byter all sand en gång i månaden. då häller jag i riktigt mycket så att det inte någon avföring ska hamna på botten. Egentligen behövs det inte så ofta men jag tycker det känns bäst så. Jag har en katt och en låda. Det går åt ca. 15 kilo på två månader Axilur vet., Tablett 250 mg - medicinkollen.s . Fick några bilder med mailen, dels från Berra (Fina Rossinas Guglielmo) som närmar sig sin 10-årsdag med stormsteg och dels några från Stensängens Nelson Zorro från släktträffen Tala med din behandlande veterinär om du har frågor om din katt 1 ml Axilur vet mixtur per 2 kg kroppsvikt dagligen under 3 dagar i följd Hon får så mycket blötfoder hon vill så ofta hon vill. Hon har inga problem med vikten, är alldeles lagom. Min gamla katt hade i stort sett fri tillgång till torrfoder, och fick blötfoder utöver det när han ville. Han hade lätt att bli lite för tjock. Jag tror att det är lättare att få katten att hålla en bra vikt med blötfoder

Hur ofta ska man vaccinera en katt? • Djurlande

Köp Axilur vet. 10 % Fenbendazol, oral suspension, 50 ml i apotek eller på webben. Alltid trygga köp, bra priser och gratis frakt vid beställningar online Tänkte inte på det så mycket först axilur 2010-09-13, 21:17 stämpeldynor det var det jag tänkte på när jag skrev flytande bläck vet ju att SVEMUS har en sådan - Gunvor o jag har stämplat många kuvert. Jag köpte flytande axilur för hund och katt på apoteket, gav han 0,5 ml per kg, alltså 2 ml per dag i 5 dagar Vid vilken vecka ska kattungar avmaskas första gången och hur ofta ska de avmaskas sedan. Enligt mine erfarenheter räcker det at avmaska två veckor före första vaccinationen, som är ung. vid 12 veckor, med mindre man direkt observerar tecken på. Läs mer →. 5 EpiOtic® öronrengöring till katt och hund. Med hjälp av salicylsyran rensar den skonsamt djurets öron från öronvax och döda hudceller. Läs me Många kattägare följer föråldrade rekommendationer att avmaska både kattungar och vuxna katter. Om den inte är avmaskad bör du se till att den avmaskas vid upprepade

Vilket avmaskningsmedel ska man använda? Nedan listar vi en rad avmaskningsmedel som är verksamma mot de olika parasiterna. Små blodmaskar: Banminth, Fyrantel. Naturligt för katten är jakt eller jaktliknande lek. Leken är framför allt viktigt när katten är liten, men innekatter är ofta lekfulla hela livet. Därför är det bra att tidigt lära din katt att göra trick. En innekatt kan träna på till exempel en hinderbana. Katter kan lära sig att hoppa, krypa och gå slalom på kommando Ofta frågat om medicinering mot echinococcus (E. multilocularis) eller bandmask. Dessa frågor gäller endast medicinering mot E. multilocularis (nedan echinococcus eller bandmask). Djuret ska dessutom uppfylla de övriga kraven för införsel. Läkemedelsbehandling mot echinococcos krävs endast av hundar Hitta en pålitlig kattvakt i Lindesberg från vårt nätverk med över 300 000 djurpassare. Det är enkelt att boke en kattvakt som din katt kommer att älska

Ja, hur mycket axilur ska jag ge Shanti? Jag fattar inget av doseringsanvisningen. Har en spruta med ml mått. Hon väger ca 1.3 kg. Hund och katt: Normal dosering är 50 mg fenbendazol per kg kroppsvikt, motsvarande 2 ml Axilur vet. 10% oral suspension per 4 kg kroppsvikt dagligen i tre dagar Hur mycket och hur ofta ska du utfodra din katt . Published by. Minuter läsning. När du talat med din veterinär och valt det rätta Science Plan™ kattfodret, är du på rätt väg att ge din kattunge det mest hälsosamma liv du kan ge den Hur får katter mask? De katter som lever utomhus drabbas oftast av mask. Det beror på att de många jagar gnagare som ofta bär på smittan. Smittan kan även föras vidare via avföring från drabbade katter. Om mamman blivit smittad kan kattungar med nedsatt immunförsvar få mask via modersmjölken. Kan katter smitta människor

Hur ofta kommer det nya versioner av Joomla?

ᐅ Bästa avmaskningen för katter [ 2021 ] • Bäst i test

Hur ofta bör jag mata min katt Djurliv Det finns inget snabbt och enkelt sätt att svara på hur ofta en särskild katt eller kattunge bör matas då ålder och relativ hälsa, samt hur många katter du har, hur ditt hem ser ut, och sortens mat du erbjuder, alla spelar stor roll i hur matningen bör hanteras Hur ofta ska jag mata en kattunge? När kattungar är väldigt små (yngre än tre månader), måste de få 4-6 mindre mål mat om dagen. När du hämtar hem din kattunge är det bäst att fråga uppfödaren eller veterinären hur ofta de tycker att du ska mata din katt En katt som kliar eller tvättar sig ofta eller intensivt har troligtvis problem med något som den inte kan bli av med på ett enkelt sätt. Katten och parasiter. Om katten har en parasitinfektion eller en reaktion på en parasit är det troligt att den kommer att börja klia sig ofta

Hur ofta ska katter besöka veterinären? «Årligen, tills de är geriatriska (14 plus år) sedan var sjätte månad efter det.» Annons . Vilka är de vanligaste falsklarm du ser? Finns det normala kattbeteenden som misstas som sjukdomar av nya kattägare? «Dricker inte mycket vatten. Katter var ursprungligen ökendjur och sparar vatten väl Vi vet att det kan vara frestande att handmata sin katt med småbitar. För många människor är det ett tecken på tillgivenhet och visar hur mycket du tycker om din katt. Mat för människor är ofta kaloririk och saknar viktiga näringsämnen som mat för katter innehåller, så du kan störa balansen i kattens kost om du ger den matrester Hur ofta katten ska vaccineras efter det beror på typen av vaccin som veterinärkliniken använder och på den tillverkarens rekommendationer. Tilläggsvaccinera om du ska resa. Om du ska resa med din katt kan du behöva ge katten tilläggsvaccinationer. Kontakta din veterinär för att få veta vilka tilläggsvaccin du behöver

NV rallyt 2014: Bildextra - ArtiklarRepresentera Jusek på HBTQ-aktivitet

Axilur vet. Jag har två kattar som jag tänkte avmaska då dom har varit ute en gång i sin tid.Jag fick hem Axilur vet. 250 mg och fick råd att ge ett halft var i tre dagar.Redan efter första doseringen glömde jag att ge dom den andra doseringen.Hur ska jag göra Så ofta kan du ge katten kattmynta. Kattmynta (i 100 % naturlig form) är ofarligt för katten. Det finns därför inga egentliga mått på vad som är för mycket. För mycket av det goda kan dock stressa upp katten eller göra att den tappar intresset för örten. Som bäst använder du därför kattmyntan lite sporadiskt Katter med långvarig frustration kan ofta misstolkas, så om du tror att katten kanske upplever det är det viktigt att du pratar med din veterinär så att du kan hjälpa katten att återgå till en nöjdare sinnesstämning. Symptoms på frustrerat kattbeteende Uppvisar din katt detta ofta - utan att du förstår varför - bör du försöka att ta reda på anledningen. Ibland kan det räcka med att stanna upp och objektivt betrakta situationen. Förhoppningsvis kan du göra något så att katten känner sig trygg och lugn igen. Underlägsenhet/rädsl Lösspringande katter kan ofta fresta på grannsämjan om katterna bestämmer sig för att revirmarkera grannens utemöbler eller postlåda. Du kan heller aldrig lära din katt att inte bajsa i grannens rabatter eller i grannbarnens sandlåda. Att tänka på när man har en utekatt. Släpp inte ut en kattunge för tidigt

Jordens inre och yttre krafter | Geografi | SO-rummetRazo razors - Bättre rakning till ett bättre prisEU-moms | Småföretagarens hjälp i moms- och skattedjungeln

Epi-Otic - hur ofta kan/ska man använda det till katt? Hur ofta kan man behandla öronen med Epi-Otic på katt? Elin svarar. Hej! Det beror helt på kattens öron. Om katten har problem med öronen och rikligt med gegg i öronen kan man behandla dagligen under en period Om din katt slickar på dig ofta så undrar du nog över orsakerna som får den att göra det. Det finns olika anledningar till att din katt slickar på dig, inklusive: 1. Som ett sätt att knyta an socialt. Katter tvättar inte bara sig själva, de tvättar även andra eftersom det finns vissa områden som är svårare att nå Ofta rekommenderas även kosttillskott i form av glukosaminer och fria fettsyror (Omega-3). Oavsett vilken behandling som väljs påverkas resultatet i stor utsträckning av om hunden eller katten är i normal vikt och hur mycket djuret motioneras

En katt som plötsligt har lett till att skaka huvudet oavbrutet kan ha ett medicinskt tillstånd som kan variera från mindre till allvarligt och kräver veterinärmedicinsk uppmärksamhet. Oavsett om frågan är en underliggande öroninfektion eller ett allvarligare tillstånd, kommer du att vilja komma till botten av det och kontakta din veterinär så att du kan [ V åra toalettrutiner kan vara ganska olika och medan en del bara behöver gå tre-fyra gånger om dagen måste andra kissa dubbelt så många gånger. Det kan vara jobbigt om du hela tiden måste veta var närmaste toalett finns för att du måste kissa ofta, dessutom är det ju inte möjligt att gå på toaletten i alla situationer Avmaskning för katt Katter kan drabbas av mask och hittar du mask hos din katt ska du avmaska katten. Vuxna utekatter behöver ofta avmaskas regelbundet, någon eller några gånger per år. I samband med första avmaskningen saneras boxen, allt strö byts ut och väggar och inredning skrubbas noga ; Avmaskning Hur ofta bör jag mata min katt med kattmat på burk som innehåller fisk? 2 svar. Stefan Johansson, finns i Sverige (1963-nuvarande) Svarade 1 år sedan · Författaren har 5,7 tn svar och 1,7 mn visningar av svar Kolla noga så att katten inte har blivit instängd någonstans av misstag. Det är mycket vanligt, och mycket vanligare än vad folk i allmänhet tror. Inte minst yngre katter är många gånger alldeles för nyfikna för sitt eget bästa, men även äldre katter hittas ofta instängda