Home

Laddas bodelsbatteriet när man kör

Bodelsbatteri laddas inte Husbilsklubben

- Bilen laddas när man kör på den elektrifierade vägen. Vid omkörningar kopplas strömavtagaren bort ?och bilen går på batteri. När omkörningen är avklarad går strömavtagaren automatiskt tillbaka till strömskenan i vägen. Han säger att han också har löst problemet med snö, is, stenar och andra fysiska hinder Man kan räkna ut hur lång tid det tar att ladda upp ett batteri upp till 80% av fulladdat. De sista 20% beror på batteriets ålder och skick. Exempel ett 60Ah, ta 80% av det ( 60 x 0.8 = 48Ah) Dela 48 med antalet Ampere (A) som laddaren ger (ex. 5A) (48/5 = 9,6) Det tar alltså upp till 9,6 timmar att fylla från tomt upp till 80% av fulladdat 10 298. Helt urladdat: ca 1h, beror på betteriets kapacitet och generatorns kapacitet.. 65hA batteri kan lätt laddas på en timme med en 60-70A generator. Lite beror också på effektuttaget utöver laddning, det går ju fortare destå färre förbrukare man har igång; tex herrejösses sterio + slutsteg, belysning (dagtid/bra sikt/väder) mm Jag kör en Yeti TDI DSG 140 2011. i vagnen,och från batteriet i bilen likadant jag använde en sådan i mänga år med mycket gott relultat jag flyttade när jag bytte vagn så den var med i många år, har 13 poliga kontakter på vagn/bil som laddas via en booster. Min senaste investering är elverket på 900 w.

Bilen värms upp samtidigt som den laddas, så att du har en varm bil när du ska köra. Bilen kyls även ned när den laddas under varma dagar, för att även då få längsta möjliga räckvidd. 4. Vad händer om elen tar slut när jag är ute och kör 1. Kia Niro. Pris: från 302 900 kronor. Räckvidd på el: 58 km. Förbrukning: 9,8 kWh per tio mil (el), 1,3 liter per tio mil (bensin). C02: 29 gram per km. Förbrukning utan el: 6,1 liter per tio mil (bensin). Den lilla minisuven, Kia Niro, är en av Sveriges bästsäljande hybridbilar Hallå, Har en 9-3og som vi oftast åker kortare sträckor (några kilometer, till affären och dylikt). Hur långt (eller länge) behöver man köra för att batteriet skall laddas upp till den nivå det var innan man startade bilen? Har märkt att bilen blir allt mer trögstartad när vi nu enbart för kortare sträckor Jag har en Volvo S60 R 2014, som har gått ungefär 15 000 mil. Jag hade bekymmer med batteriet som satt i vid köpet eftersom det måste laddas varje gång bilen fått stå sju dagar utan körning. Nu har jag köpt ett nytt batteri och bilen har startat varje gång utom när den stått ungefär en vecka. Det hade inte varit speciellt kallt När man kör den helt nya hybridbilen Kia Niro känner man hur den växlar mellan att köra på el och köra på bränslemotor. Så snart jag släpper på gasen och motorbromsar ser man att instrumentpanelen visar att bilen laddas. Och det blir gärna så, att man vill ladda upp batteriet medan man kör

När man använder ett Energy Bull-batteri måste elektrolytnivån kontrolleras regelbundet. Av erfarenhet vet vi att möjligheten att batteriet laddas tillräckligt medan du kör är begränsad. Särskilt på sommaren (när t.ex. luftkonditioneringen, för bodelsbatteriet Många bilägare tror att det räcker att köra bilen för att batteriet ska laddas. Men normala körvanor räcker inte för att hålla batteriet tillräckligt laddat, speciellt inte under vintern. Vid -10° måste man köra c:a 7 km, innan laddningen ens startar. För att batteriet ska laddas fullt, krävs det betydligt längre körsträckor. 2 Elbil som laddas medan du kör! Att elbilen ska kunna laddas medan du kör är fantasi som många drömmer om, eller? Det som är bland de vanligaste frågor när folk tittar på mina elbilar är: varför monterar du inte generator som skulle ladda när du kör, som på vanligt bil?. Det är inte bara, bara man måste bränna energi. När man är ute och kör kan båda motorerna arbeta samtidigt eller var för sig för att driva bilen. En elhybrid kan inte laddas med el. Elmotorn laddas under körningen. Oftast kan bilen köras på elmotorn endast på låga hastigheter (upp till 50km/h) Om man inte stödladdar batteriet regelbundet och mestadels kör korta sträckor kan batterilivslängden halveras. Smarta batteriladdare kan motionera bilbatteriet och vara ständigt inkopplat. I det här fallet kan Mercedes originalladdare anslutas med krokodilklämmor eller cigg-uttaget, då slipper man öppna motorhuven och bli smutsig

Hur mkt laddas ett urladdat batteri av att man kör

1. a tidigare bilar betedde sig på precis det sättet framförallt när det var kallt om man körde värmaren mycket. Med tillgång till el i garaget är det optimalt att ha motorvärmarkabel och inbyggd batteriladdare, det håller batteriet fräscht även om man kör korta sträckor (eller som i ditt fall sällan)
  2. Hur mycket man utnyttjar av batteriets kapacitet och antalet laddcykler bestämmer livslängden på batteriet, även hur snabbt man laddar upp det igen efter urladdning. Kraftiga urladdningar är i sig inte farlig, men batteriet bör snarast återladdas. När batteriet laddas ur övergår blyet och blyoxiden som tidigare fanns på blyplattorna till blysulfat
  3. När batteriet tar slut måste det laddas manuellt innan du kan köra bilen igen. 2,1 kg, jämfört med när du kör utan att ladda batteriet. Hur fort kan jag köra med enbart eldrift? Maxhastigheten med eldrift är 86 km/tim
  4. Faran med laddhybrider: Många av bilägarna laddar aldrig sina bilar. Trådlös laddning och smarta laddstolpar, som Teslas robotarm, kommer göra det enklare att vara elbilist. Men med dagens elbilar blir det till att koppla in en laddsladd. Det gäller också för laddhybrider, men eftersom elmotorn i laddhybridbilarna kompletteras av en.
  5. st 12 timmar för att inte förstöra batteriet, och få full laddning. Jag sa det till en kompis som höll på att ladda ett bilbatteri genom en timer för motorvärmare. Ladda i 30

Bilfrågan: Urladdat batteri på tre veckor? - Vi Bilägar

När en elbil snabbladdas så laddas den bara med maxeffekt i början av laddperioden. Beroende på batteriets laddningsnivå och temperatur så sjunker laddeffekten gradvis när bilen laddas. När du snabbladdar en elbil under resan, tänk på att det mest optimala är att ladda upp till 80 procent det bör man köra på 30minuter. Vad jag har för mig är att man får det aldrig fulladdat mha bilen när man tömt det. För att få tillbaka all kräm så ska man att ta emot laddning och det går ännu långsammare att ladda upp det. Detta visar sig som att batteriet verkar laddas upp riktigt snabbt eftersom.

Hur laddas batteriet? - Sveriges Volvoforu

Jag har en Toyota Prius 2017. Tre till fyra gånger i veckan kör jag en till två mil. Jag har några frågor som gäller bilens lilla 12-voltsbatteri. Används detta enbart för att starta bilen vid kallstart? Bilen körs cirka 50 procent enbart på el. Är det endast förbränningsmotorn som laddar 12-voltsbatteriet Hej, Jag har beställt en Passat GTE pluginhybrid som kommer levereras i Mars. Vårt företag har operationell leasing med bränslekort utställda till bilen, dvs all bensin ska jag tanka på företagets kort. Jag kommer som det ser ut inte ha möjlighet ladda el på jobbet utan enbart hemma, och sen köra till/från jobbet på el, ca 30 km tur och retur per dag Hej! Jag undrar om CD-romspelarens drivrutiner laddas i DOS i Config.sys när man kör Windows98 SE? Vilken rad i Config.sys är det i så fall man ska plocka bort där? För att jag vet att det kan bli fel i Config.sys rad 7, och då är det just den raden som spökar. Jag har inte fått det felet, men de..

Hej alla! Batteriet är på 80h och tar laddning bra om man kopplar in 220 i bilen eller separat laddare, men laddar dåligt när man kör. Hur lång tid tar det att ladda bodelsbatteriet när man rullar? Hur kan man fixa eventuella fel Sv: Laddas bodelsbatteriet vid 220v Jag tror att bodelsbatteriet- erna alltid laddas när man står på 230 V. Normalt - tror jag att huvuddelen av laddningen går till bodelens batteri-er å lite del till startbatteriet. Så är det i min husbil Sv: Hur lång tid tar det att ladda bodelsbatteriet när man rullar? Det stora problemet med att ladda när man kör är att man samtidigt har strömuttag från bobatteriet. En lösning är att när bilen är i gång man med hjälp av ett relä kopplar belastningen på bilbatteriet och samtidigt med en dc/dc laddare laddar det obelastade bobatteriet Jag har gjort en djupdykning i de böcker som följde med i köpet men inte fått kläm på hur laddningen funkar. Är det så att när 220 voltskabeln används så laddas enbart bodelsbatteriet ? När bilen körs, laddas enbart bilbatteriet eller både och ? Nån bussig som kan förklara samt även tipsa om en vettig uppgradering

Det är en skillnad på ca 12A. Nu börjar jag förstå att batteriet tog slut så fort i onsdags kväll. Jag trodde att kylskåpet gick på 12 volt enbart via fordonet, ej via bodelsbatteriet, när man kör. Hur det var tidigare vet jag inte eftersom det inte gick att se på panelen. Så till mina frågor Jag hade samma funderingar som du har. Jag har en RC husbil byggd på Citroen C25 90, På min när man kopplar på 220V laddas bodelsbatteriet. Det borde också göra detta på din tycker jag. Det är inte mening att man ska behöva ha med sig en laddare för att ladda bodelsbatteriet Steg 6 Stäng av motorn och ta av alla kablar i omvänd ordning från hur du anslöt dem. Steg 7 Slå på motorn i bilen som blev laddad. Om du har gjort rätt kommer bilen att starta. Se till att du kör runt i 10-20 minuter efter starten så att batteriet laddas upp helt av motorn. Få offerter på bilbatteri Kör min bil ca 1 ggr i veckan. När jag vet att jag inte ska köra på några dagar har jag som rutin att koppla in batteriladdaren under alla årstider.Har Passat årsmodell 2000. Har lärt mej att batteriet är underdimonsionerat. Chansar inte Hoppas att någon kan bidra med ett gott råd här. Efter att ha kört en längre sträcka med kylskåpet i gång på 12 volt visar det sig att bodelsbatteriet är så gott som slut. Slår av kylskåpet och kör ett par timmar till. Batteriet fortfarande slut... Jag har nu skruvat loss batteriet under..

Bilfrågan: Hur laddar man en laddhybrid? - Vi Bilägar

1. Jag har en saab som jag tror är en 900 från 1981, inte helt hundra tyvärr. Men! Den ger mig gråa hår Först så skulle jag iväg. Startade bilen men den var lite trög så jag hjälpte till med gasen. Men så fort jag släppte gasen så dog den igen så det var ett helvette att växla så jag körde den bara en liten bit
  2. I de mål som satts av EU, är elbilar och laddning av elbilen är en fråga som ligger högt på listan. Det är läge att börja planera för framtiden och hur du ska få ihop din elbilsvardag på bästa sätt. Nästa fråga blir då kanske hur ska du ladda där du bor, där du jobbar eller när du är på väg på semester eller till affären
  3. 10 konkreta tips till hur du kör elbil på vintern. 1. Sätt på parkeringsvärmaren. På de flesta moderna elbilarna kan du ställa in parkeringsvärmaren så att den har bilen varm och isfri till det planerade klockslaget för avresan. Planera dina resor och nyttja den funktionen. Idealiskt är att du laddar bilen samtidigt
  4. uter utan att ha motorn igång. När jag skulle starta så orkade startmotorn knappt gå runt
  5. Experterna: Då blir elbilen billigare än en bensin- eller dieselbil. De fossildrivna bilarnas tid är snart förbi. Och snart kan elbilen vara billigare i inköp än en motsvarande bensin- eller dieselbil, enligt experterna Di pratat med. Vissa menar att skiftet redan skett, andra pekar ut ett specifikt år

Microsofts nya operativsystem ställer höga krav på datorn. Se vilka specifikationer datorn behöver för att få Windows 11. Se även hur du kontrollerar om datorn är tillräckligt bra Märkbart, när en DLL -fil eller Dynamic Link Library -fil för ett visst program är korrupt eller saknas, kommer du att stöta på ett VCRUNTIME140.dll -fel som hindrar dig från att använda programvaran. Lyckligtvis kan detta fel åtgärdas. Här ger vi dig flera metoder för att åtgärda VCRUNTIME140.dll saknas -felet i Windows 10 Hur åtgärdar jag felet Apples mobila enhet kunde inte laddas? Uppdatering oktober 2021: Du kan nu förhindra PC -problem genom att använda det här verktyget, till exempel att skydda dig mot filförlust och skadlig kod

Så här kör du ett diagnostiktest på en Dell-skärm. Den här artikeln innehåller information om det inbyggda självtestet (BIST, även kallat inbyggd diagnostik eller BID) och funktionssjälvtest (STFC) som finns tillgängligt på Dell-skärmar. Lär dig att köra ett diagnostiskt test för att diagnostisera maskinvaruproblem med Dell. Jag kollade på hur det hade varit om jag hade haft en Peugeot e-208 t.ex. Den har på pappret 340 km, men man kan nog räkna med att köra 25 mil på full laddning om man kör i i den hastighet jag kör eller om jag kör långsammare, men det är kallt ute Ladda på laddstation. När du är ute på vägarna laddar du enkelt din elbil eller laddhybrid på någon av de många laddstationer som finns i Sverige och världen. En del laddstationer har fasta kablar eller så kan du använda den du får med. Din MINI kan ta emot upp till 50 kW laddeffekt. MINIs laddkabel för offentliga laddstationer.

Så laddas elbilen när du kör - Ny Tekni

Det är säkert att köra bilen när servicelampan lyser, men man bör inte överskrida servicetiden för mycket. En lysande servicelampa betyder att du bör boka tid för service snarast. Beroende på hur mycket du använder din bil så är det kanske något du behöver göra så fort som möjligt - När man pratar glesbygd så ska vi ha tio mil mellan varje laddstolpe men de allra flesta med moderna elbilar laddar inte på stan, utan hemma. På en laddning kommer man 50 mil med en elbil. Även om man kör i Vilhelmina klarar man sig med att ladda hemma i bostaden När man tagit bort handtaget så sitter det en ring bakom detta som sätter fast Därmed så laddas batteriet under färd via bilens 13 polige konstantström. ske om man kör på väldigt mycket dammiga vägar eller om man använder sig av stark Dessa laddare kommer att leverera underhållsladdning - mellan 01:59 ampere - till batteriet, och när batteriet är fulladdat, kommer automatiskt att stängas. Detta skyddar batteriet från överladdning. När batteriet har laddas fullt, testa den med voltmeter och om den är lägre än 75 procent av de 12,6 volt, bör den ersättas Anm. Om fordonet körs på tomgång och är urkopplat kommer det regelbundet använda energi från batteriet för att köra systemtester och ladda 12 V-batteriet om det behövs. Det är ingen fördel att vänta tills batteriets laddningsnivå är låg innan man laddar det. Faktum är att batteriet fungerar bäst när det laddas regelbundet

Hur länge tar de för batteriet att laddas?? - Sveriges

1. Bodelsbatteriet är ett litium, så det var vi aldrig oroliga över. Men självklart vill man kunna starta bilen när det är dags att rulla vidare. Men det gick bra. Vi stod en natt utan sladd och ägnade dagen åt att spela golf i regn och senare solsken. Markise
  2. Testa och kalibrera batteriet i HP Notebook-datorer i Windows 8. Lär dig hur du testar och kalibrerar batteriet i din HP Notebook. När batteriet kalibreras återställs batterimätaren och batteriet kan åter laddas fullt ut. Stäng. Ladda batteriet. Använd nätadaptern för att ladda batteriet fullständigt
  3. SmartScreen-filter varnar användaren när han kör okända program eller filer som laddats ner från internet. När du laddar ner filer med Microsoft Edge blockeras filnedladdningen om källadressen är svartlistad eller det nedladdade programmet misslyckas med ansökan rykte kontroll av Microsoft SmartScreen filter. Edge t
  4. När du ska köpa laddbox finns det en del termer som är viktiga att känna till, så att du köper rätt enhet som passar både din fastighets huvudsäkring och elbilen som ska laddas. Typ 1 & Typ 2. När man pratar om typ 1 och typ 2 syftar man på vilket ladduttag din elbil har
  5. dongel så jag kan koppla den till större skärmen. Det sker direkt och den laddar inte genom dongeln längre

- Mitt personliga köldrekord när jag kört här uppe är minus 38, då var jag tvungen att stanna bilen och kliva ut för att få känna hur det kändes Men det var innan det här testet. Jag kör dessutom på Airplane mode, så wifi och sånt borde inte vara en faktor. Jag kör på M-läget. Stänger aldrig av kameran förutom när den ska ner i ryggsäcken då förstås. Ändrar inte iso särskilt ofta. Brukar låta den stå på det jag ställer in beroende på vad det är ljus där jag promenerar. Resten justerar jag med. Då borde man ju kunna köra i 2-3h innan spänningen blir så låg så allt dör. Jag körde 28 mil på ett fulladdat batteri när min inte laddade. Då hade ja inget lyse eller stereo på. Stannade och startade bilen 5 gånger. Hade säkert kommit en bit till men istället för att chansa så laddade ja batteriet

Hur länge/långt måste man köra för att ladda upp ett

Fatscooter - Här hittar du den största och mest omfattande fatscooter köpes guiden - Läs våra 10 bästa tips på fatscooter & elscoote När Windows 11 har laddats ner installeras det automatiskt. Starta om systemet när du uppmanas att göra det. Om du kör ett system med en hårddisk istället för en SSD kan installationen ta längre tid att installera. Hur man anpassar modifieringstangenterna för ett tangentbord på iPad De har vassa knivar, och man ska vara försiktig när man hanterar dem. Men att robotar inte stoppar när de kör på en fot är naturligtvis helt oacceptabelt, bland annat Al-ko:s, som löser detta genom att robotgräsklipparna körs in i laddstationen, laddas från sidan, och därefter kör rakt fram, ut igen. Därmed minskas slitaget

De gör jobbet, de är trevliga att köra och är mångsidiga. De är också skonsamma mot underlaget, vilket är viktigt när man kör i stan, och smidiga att flytta från ett ställe till ett annat Kraft när den behövs. Våra laddhybrider levererar en kraftfull men tyst acceleration. Dessutom kan du välja mellan flera körläget för att anpassa körupplevelsen efter dig. Spåra din energiförbrukning. Med appen Volvo Cars* kan du övervaka genomsnittlig bränsleförbrukning, batteriladdningsnivåer och genomsnittlig elanvändning. Dieseln allt dyrare - nu vill bönderna kompenseras. tv4.se/artike... Vi behöver göra de fossila bränslena dyrare men det är helt avgörande att alternativet finns på plats innan vi fasar ut det gamla och vi kan inte fasa ut det gamla på ett sånt sätt så att vi slår ut svenskt landsbruk. Jag håller helt med honom

Och hittils inte sett nån bugg med det. enda buggen jag sett är om man kör spotifyappen plus sophone så kan spotify får för sig att börja spela när man svarar i telefon via softphone, och hänger sig spotify så man måste döda spotify processen. Men utöver den unika buggen med spotify så rullar det på som bara den. Batteriladdare > Biltema vs CTEK? Får man vad man betalar för, eller? Köpte en (billig) Biltema batteriladdare för något år sedan. Art Nr 37-764. Har fungerat perfekt, laddar som max 4A (ej uppmätt) och omställbar mellan standardladding (14,4/4A), vinterladdning (14,7V/4A) och rekonditionering. Den kostade i runda slängar 300 kronor Jag hade också missat det när jag åkte Z4. Ena nyckeln funkade inte så jag åkte direkt till BMW och ville ha ny på garantin.-Hörru grabben, har du använt nyckeln?-Tror du jag hade varit här då, svarade jag.-Du vet att de är laddbara va, sätt i nyckeln i låset och starta bilen, kör en sväng så bör problemet vara löst, sa BMW

3. Installation när man inte installerar på servern Om du inte kör installationsprogrammet för serverprogrammet direkt på servern kan vi på grund av den ökade säkerheten i .Net plattformen inte köra Installationsguiden i slutet av installationen. Under installationen får du upp följande meddelande Hjälp! - Kontinuerligt för varmt CTC GSI 16 | Sida 2 | Byggahus.se. Hjälp! - Kontinuerligt för varmt CTC GSI 16. kollade i manualen och det är tydligen helt rätt att den inte visar något värde när radiatorkrets inte laddas. Yes, kan konfirmera detta. Ikväll blev det 13 grader ute och då poppade returtemperaturen upp.

Ladda bateriet under färd - Allt om Husvagn & Campin

Oj nu blev jag med ens mycket förvirrad 若 Jag syftar alltså till Toyotas elhybrid - det är väl de som laddar medan man kör bilen? Nåväl. Vi är inte intresserade av en vanlig ladd-elbil, det passar inte vår vardag att hålla koll på när bilen ska laddas etc Låter säkert provocerande för en del men så känner vi Om man kunnat välja vilka bilder som ska laddas upp till image.canon kunde det funkat ändå men nu är det vad jag kunnat hitta allt eller inget. Reaktioner: Mas71. Mas71 Aktiv Jag kör mycket riktigt mesh hemma, så när jag dammade av en gammal »vanlig« router och försökte ansluta till den så började bilderna att skickas Golfcruiser har slutna Gel-batteri, så den kan laddas både ute och inne. Golfsporten har vissa risker, som är klart små och rimliga om man gör som man ska. Köra med golffordon är ännu mindre risker, de risker som finns är om någon är helt omdömeslös-okunnig. Säkraste golffordonet är definitivt Golfcruiser

NBA 2K-serien är här med årets upplaga, vilken är den första att ha skapats med den nya generationen i fokus. Och det märks. Spelet är betydligt bättre än förra årets version på alla sätt och vis och ett stort jobb har lagts på att göra spelet bättre där det verkligen är nödvändigt, nämligen på planen När en route laddas efter ett anrop till servern så viser de i sin tur HTML-templaten från views/ mappen. Statiska filer finns i public/ mappen, såsom css och bilder. detta för att jag gjorde en del ändringar och bytte view-motor till Pug efter att jag kört Express generator

Detta är en klassisk fråga många svarar fel på. För att en tung buss får max köra 90 km/h. Men även 100 km/h. Eftersom om en buss har bilbälten för alla passagerare så får en tung buss köra max 100 km/h på motorväg och motortrafikled.Hastigheten på olika fordon är en asoekt du behöver memorera för att inte kugga på teoriprovet på simpla saker Uppdatera Wp så att man kan köra php7.1. lasseboy777. (@lasseboy777) för 1 år, 11 månader sedan. Har försökt uppdatera allt som Siten vill för att kunna köra PHP 7.1. Nu strular sajten riktigt mycket och admin delen fungerar inte under php 7.1. Har gjort print screen på problem som dyker upp men kan inte få i dem här En vanlig man köper en smartphone. 31 augusti, 2021 — 8 kommentarer. Nu blir det ett teknikinlägg. Efter många tankar och funderingar hit och dit uppgraderade jag min smartphone igår. Funderingarna har gått om en Androidtelefon eller att vara iPhone trogen. Jag har sedan 2-3 år tillbaka en iPhone 7 (och före det iPhones) som. DELTACO QI-1031 Bilhållare (sugkopp) med Qi (10W) Trådlös snabbladdning i bilen. Trådlös snabbladdare för bilen med IR sensor för automatisk öppning som underlättar i trafiken då man smidigt kan hantera mobil på och av med endast en hand. Med 10 W laddare får du upp till 1,4 gånger snabbare laddning än vanliga 5 W Qi-laddare

Jag hade hellre sett uttaget på vänster framsida eller vid stötfångaren, eftersom det är naturligare att köra in med bilen snarare att backa in bilen varje gång man behöver ladda den. När man har kommit över det problemet, så laddas batteriet upp på 4 timmar och 20 minuter med laddbox, eller 6 timmar om man laddar via hushållskontakt Version: Kia Sorento 1.6 DCT Plug-In Hybrid Advance Plus. Pris: Acton 569 900 kr, Advance 599 800 kr, Advance plus 629 700 kr. Förmånsvärde: Från 3 106 kr/mån. Privatleasing från 6 450 kr/månad ink. service. Säkerhet: Fem stjärnor i Euro NCAP (2020). Skydd av vuxna 82%, skydd av barn 85%, oskyddade trafikanter 63%, förarstödsystem 87% Helsingfors nya elbussar klarar tajta svängar. De nya bussarna, cirka 40 stycken, har körts i cirka två veckor. Enligt Tomi Kallio, som jobbar med utbildning på Nobina, märker man inte någon större skillnad till diesel bussar. De brummar inte när de startar, annars är det ganska samma, säger han